Części zamienne do motocykla: od skanu 3D do druku 3D
KROK 1: SKANOWANIE 3D
Skanowanie 3D to dyscyplina, która nadal może być uważana za niezwykle wydajną tajną wskazówkę w addytywnym łańcuchu przepływu pracy, ponieważ może zastąpić złożone procesy projektowe i ułatwić rozwój produktu w przełomowych wymiarach. W naszym przypadku do digitalizacji lewej rury stalowej służy nowo wydany hybrydowy, ręczny skaner 3D EinScan HX. Skanery EinScan 3D popularyzują zastosowanie najnowszej technologii skanowania 3D i udostępniają ją zarówno profesjonalistom, kreatywnym, jak i hobbystom domowym. Po zakończeniu procesu skanowania plik STL jest eksportowany z oprogramowania EXScan Pro, torując drogę do kolejnego kroku w łańcuchu pracy addytywnej.
KROK 2: INTELIGENTNY PROJEKT
Plik STL wyeksportowany z EXScan Pro jest importowany do oprogramowania Voxeldance Additive, oprogramowania do przygotowywania danych, które pomaga zaoszczędzić czas produkcji i zoptymalizować przepływ pracy. Surowa geometria powierzchni STL jest naprawiana i zamykana na wodoszczelny model za pomocą modułu mocującego . Ponieważ dwie stalowe rury tworzące mocowanie bagażu są symetryczne osiowo, skanowana część jest odbijana wokół dwóch osi, aby wygenerować oryginalną charakterystykę brakującej części. Ponieważ w tym przypadku chcemy podkreślić wyjątkową wartość, jaką technologia cyfrowa 3D może wnieść zwłaszcza w dziedzinie produkcji, zdecydowaliśmy się wydrukować rurę w 3D z dużo lżejszego materiału niż oryginał. Zastosowany stop aluminium AlSi10Mg waży tylko 2/3 r dze stali nierdzewnej, z której wykonana jest oryginalna część.
Aby stworzyć jeszcze mocniejszą część niż oryginalna, używane jest narzędzie Structure of Voxeldance Additive. Ta łatwa w użyciu procedura pomaga wydrążyć część, stworzyć wysoce zmienną strukturę sieciową i dodać otwory do wlewania, aby usunąć niestopiony proszek z wnętrza kostki. Połączenie tych wszystkich cennych funkcji w jednym oprogramowaniu sprawia, że Voxeldance Additive jest potężnym narzędziem do przygotowywania danych do druku 3D.
KROK 3: PRODUKCJA DODATKOWA
Zoptymalizowane części są następnie wtapiane w rzeczywistość za pomocą podwójnej laserowej metalowej drukarki 3D EP-M250 Pro . W celu łatwego usunięcia drukowanych części z platformy roboczej, konstrukcja nośna została zaprojektowana przy użyciu preparatu Software Voxeldance Additive. Dzięki funkcji automatycznego podparcia, wstępnie zdefiniowany, ale wysoce regulowany skrypt parametrów podparcia jest używany do tworzenia podpór w sposób perforowany i fragmentaryczny, ale wystarczająco mocny, aby utrzymać części na miejscu. Po 4,5 godzinach łączenia cząstek metalu, dwie rury można łatwo usunąć z platformy za pomocą rąk i szczypiec.
KROK 4: PRZETWARZANIE POCZĄTKOWE
Aby uzyskać gładką powierzchnię i ogólnie dobry wygląd, kluczowe znaczenie ma obróbka końcowa. W dolnej części części konstrukcja nośna jest usuwana za pomocą szczypiec i pilników. Zastosowanie papieru ściernego i śrutownica z białym korundem nadaje części perfekcyjnie matowe wykończenie.
źródło: https://www. shining3d.com/blog/motorbike-upgrade-with-the-scan-design-print-workflow-from-shining-3d/