Części zamienne do motocykla: od skanu 3D do druku 3D

Motocykl z tylko jedną rurą
Motocykl z tylko jedną rurą

KROK 1: SKANOWANIE 3D

Skanowanie 3D rury sakwy motocykla za pomocą EinScan HX
Skanowanie 3D rury sakwy motocykla za pomocą EinScan HX

Skanowanie 3D to dyscyplina, która nadal może być uważana za niezwykle wydajną tajną wskazówkę w addytywnym łańcuchu przepływu pracy, ponieważ może zastąpić złożone procesy projektowe i ułatwić rozwój produktu w przełomowych wymiarach. W naszym przypadku do digitalizacji lewej rury stalowej służy nowo wydany hybrydowy, ręczny skaner 3D EinScan HX. Skanery EinScan 3D popularyzują zastosowanie najnowszej technologii skanowania 3D i udostępniają ją zarówno profesjonalistom, kreatywnym, jak i hobbystom domowym. Po zakończeniu procesu skanowania plik STL jest eksportowany z oprogramowania EXScan Pro, torując drogę do kolejnego kroku w łańcuchu pracy addytywnej.

zeskanowana stalowa rura 3D
zeskanowana stalowa rura 3D

KROK 2: INTELIGENTNY PROJEKT

Plik STL wyeksportowany z EXScan Pro jest importowany do oprogramowania Voxeldance Additive, oprogramowania do przygotowywania danych, które pomaga zaoszczędzić czas produkcji i zoptymalizować przepływ pracy. Surowa geometria powierzchni STL jest naprawiana i zamykana na wodoszczelny model za pomocą modułu mocującego . Ponieważ dwie stalowe rury tworzące mocowanie bagażu są symetryczne osiowo, skanowana część jest odbijana wokół dwóch osi, aby wygenerować oryginalną charakterystykę brakującej części. Ponieważ w tym przypadku chcemy podkreślić wyjątkową wartość, jaką technologia cyfrowa 3D może wnieść zwłaszcza w dziedzinie produkcji, zdecydowaliśmy się wydrukować rurę w 3D z dużo lżejszego materiału niż oryginał. Zastosowany stop aluminium AlSi10Mg waży tylko 2/3 dze stali nierdzewnej, z której wykonana jest oryginalna część.

Aby stworzyć jeszcze mocniejszą część niż oryginalna, używane jest narzędzie Structure of Voxeldance Additive. Ta łatwa w użyciu procedura pomaga wydrążyć część, stworzyć wysoce zmienną strukturę sieciową i dodać otwory do wlewania, aby usunąć niestopiony proszek z wnętrza kostki. Połączenie tych wszystkich cennych funkcji w jednym oprogramowaniu sprawia, że ​​Voxeldance Additive jest potężnym narzędziem do przygotowywania danych do druku 3D.

Zoptymalizowane części z konstrukcją nośną (widok przekroju)
Zoptymalizowane części z konstrukcją nośną (widok przekroju)

KROK 3: PRODUKCJA DODATKOWA

Zoptymalizowane części są następnie wtapiane w rzeczywistość za pomocą podwójnej laserowej metalowej drukarki 3D EP-M250 Pro . W celu łatwego usunięcia drukowanych części z platformy roboczej, konstrukcja nośna została zaprojektowana przy użyciu preparatu Software Voxeldance Additive. Dzięki funkcji automatycznego podparcia, wstępnie zdefiniowany, ale wysoce regulowany skrypt parametrów podparcia jest używany do tworzenia podpór w sposób perforowany i fragmentaryczny, ale wystarczająco mocny, aby utrzymać części na miejscu. Po 4,5 godzinach łączenia cząstek metalu, dwie rury można łatwo usunąć z platformy za pomocą rąk i szczypiec.

drukowane rury
Drukowane rury na platformie roboczej w systemie zgrzewania metalowego łoża proszkowego EP-M250 Pro

KROK 4: PRZETWARZANIE POCZĄTKOWE

Aby uzyskać gładką powierzchnię i ogólnie dobry wygląd, kluczowe znaczenie ma obróbka końcowa. W dolnej części części konstrukcja nośna jest usuwana za pomocą szczypiec i pilników. Zastosowanie papieru ściernego i śrutownica z białym korundem nadaje części perfekcyjnie matowe wykończenie.

Przetwarzanie końcowe rury aluminiowej
Przetwarzanie końcowe rury aluminiowej
Zamontowane rury na motocyklu

źródło: https://www. shining3d.com/blog/motorbike-upgrade-with-the-scan-design-print-workflow-from-shining-3d/